Wizytówki mają to do siebie, że przedstawiają zarówno nas, jak i naszą firmę. Jest to bardzo efektywny nośnik reklamowy. Podczas projektowania takiej karty biznesowej warto wiedzieć o kilku najważniejszych kwestiach. Poniżej dowiecie się, jak dobrze zaprojektować własną wizytówkę.
Pozytywny wizerunek firmy kreuje się latami. Przed wydrukowaniem naszej wizytówki, warto dobrze przemyśleć całą sprawę. Im lepszy projekt stworzymy, tym większą mamy szansę na zadowalający efekt końcowy. Słaby projekt niestety może odstraszyć dużą część naszych potencjalnych klientów. Najlepiej jest postawić na oryginalny i dopasowany wzór.
Od czego zacząć?
Na początku warto ustalić, jakie dane chcemy umieścić na naszej wizytówce. Najczęściej możemy na takich kartach znaleźć imię i nazwisko, stanowisko, logo i nazwę firmy, NIP i inne dane potrzebne do wystawienia faktury oraz adres stronny www, numer kontaktowy i siedzibę firmy.
Następnie trzeba wybrać odpowiedni format wizytówki. Warto także zastanowić się nad podłożem oraz uszlachetnieniem naszej karty biznesowej. Najbardziej popularnymi rozmiarami wizytówek to 90×50 mm oraz 85×55 mm. Są to po prostu uniwersalne rozmiary, które mieszą się bez problemu w kieszeni, portfelu lub wizytowniku. Warto się go trzymać.
Jeżeli chodzi o rodzaj papieru, to najczęściej stosuje się papier kredowy oraz offsetowy. Bardziej popularny jest ten kredowy, ponieważ jest on po prostu lepszej jakości. Podczas drukowania wizytówki będziemy mieli także możliwość wybrania folii. Do wyboru najczęściej mamy folię matową, błyszczącą oraz soft touch. Więcej o wydruku wizytówek przeczytacie na https://www.drukowanieulotek.pl/wizytowki
Odpowiedni projekt wizytówki
Jeżeli ustaliłeś już, jakie dane chcesz umieścić na wizytówce oraz zdecydowałeś się na odpowiedni rodzaj papieru, następnym krokiem jest sam projekt. Trzeba pamiętać o tym, że musi być on spójny z rodzajem oraz stylem działalności naszej firmy. Dodatkowo trzeba zadbać o to, żeby był przejrzysty, oryginalny i estetyczny. Dzięki temu, że nasza karta oraz inne materiały reklamowe będą spójne kolorystycznie oraz tematycznie, w ten sposób zbudujemy wizerunek poważnej oraz godnej zaufania firmy. Warto więc zlecić profesjonalnemu grafikowi zlecenie, dzięki czemu otrzymamy porządny i oryginalny wzór.
Jak przygotować wizytówkę do wydruku?
Podczas projektowania wizytówki należy pamiętać o kilku kwestiach, koniecznych do prawidłowego wydruku. Najważniejsze jest zachowanie odpowiednich spadów oraz marginesów. Koniecznie jest także projektowanie wizytówki w przestrzeni kolorystycznej CMYK. Jeżeli zapiszemy nasz projekt w RGB, odcienie kolorów mogą nie być takie same jak w projekcie.
RGB dotyczy emitowanego światła, są to kolory widoczne na monitorach. Natomiast CMYK to kolory widziane na wydrukach. Warto o tym pamiętać, żeby kolory na monitorze były zbliżone do tych, jakie zobaczymy na wydruku. Uważnie przestrzegając powyższych kroków, z pewnością efekt końcowy Twojego projektu będzie zadowalający.
Podsumowując
Obecnie jest parę sposobów na stworzenie projektu wizytówki. Można go wykonać samodzielnie, skorzystać z szablonów lub zamówić u profesjonalnego grafika. Nieważne jaką opcję wybierzemy pamiętajmy o tym, żeby dokładnie sprawdzać każdy elementy projektu. Dobrze wykonana wizytówka może być kluczem to poszerzenia swojej działalności i zdobycia kolejnych potencjalnych klientów.